Invercargill: een kruispunt in het Zuiden

IMG_2561

Invercargill is opnieuw één van die steden die je wordt afgeraden door medereizigers, het is echter een gemakkelijke en vaak gebruikte halte voor degenen die vanuit deze zuidelijke stad de Westkust (waar ik juist vandaan kom) of de Oostkust willen omhoog reizen. Ook als je Nieuw Zeelands meest zuidelijke eiland, Stewart Island, wilt bereiken, vertrek je vaak vanuit Invercargill (via bus + ferry of vliegtuig). Stewart Island is echter een verhaal voor volgende week 🙂

Persoonlijk vond ik Invercargill een verademing. Het is inderdaad niet mooiste plaats in Nieuw Zeeland (toen ik er was waren er veel leegstaande winkels), maar het was wel eens leuk om in een echte stad rond te lopen. En met echt wil ik zeggen dat het gehele stadscentrum nu eens niet gebouwd was rond toeristen en je eindelijk eens meer Kiwi’s ziet rondrijden dan huurwagens.

Het hostel waar ik verbleef, was klein en aangenaam en vooral zeer gezellig.

BBH Invercairgill

Hier heb ik ook Marie, Mia en Lisa ontmoet, mijn kamergenotes voor mijn korte verblijf in Invercargill. Zij overnachtten hier ook in afwachting van de ferry naar Stewart Island. Gezien ze zelfs in hetzelfde hostel als ik verbleven op het eiland, leerden we elkaar snel beter kennen 🙂

Leave a Reply

