Greymouth: underrated?

In tegenstelling tot Nelson, is Greymouth één van de natste steden van Nieuw Zeeland, waardoor vele toeristen deze industriële stad liever overslaan.

Voor mij was dit juist een aantrekkingspunt, want ik had dringend een pauze nodig na de laatste paar drukke dagen en als er niet zoveel te zien is, voel je je ook niet schuldig als je een dagje binnenblijft 😉

Daarbij heeft de “populariteit” van de stad ervoor gezorgd dat ik mijn eerste nacht helemaal alleen heb kunnen doorbrengen in een vierpersoonskamer. Mijn eigen privé-kamer 😀

Ondanks Greymouth’s reputatie zou ik deze stad toch aanraden, want als het niet regent is het in de stad en de omgeving aangenaam wandelen:

blog j blog h blog i blog s blog r blog n blog k
Verder ligt Greymouth slechts op een busrit afstand van de Pancake Rocks, zo genoemd door de gelaagde vorm van de kalksteenrotsen. Waarom de rotsen zich zo hebben ontwikkeld wordt nog steeds als een van de mysteriën van de natuur gezien.

blog blog f (2) blog g
Ook kun je hier naar enkele spuitgaten gaan kijken, want de wind is hier zo sterk dat de golven bij vloed zich tussen de rotsen duwen om dan met veel kracht in één van de openingen omhoog te spuwen:

Dat is het dan weer voor vandaag, tot volgende week 🙂

PS: deze video is een test, laat me weten of jullie problemen hebben om het te bekijken!

3 thoughts on “Greymouth: underrated?”

Leave a Reply

