Nelson & The Abel Tasman 2

Mijn tweede dagtrip naar de Abel Tasman was met het bedrijf de Watertaxi, die het transport naar en in het nationale park regelde. Wat deze tweede dag vooral memorabel gemaakt heeft voor mij zijn de verhalen die ik gehoord heb en ik heb zelfs nog een voorstel gekregen om met iemand samen te reizen!

Dit keer heb ik echter beleefd geweigerd, want John uit Duitsland vertelde me kort voor zijn voorstel dat hij voor deze trip in zijn auto slaapt, koude douches neemt  waar men normaal gezien jetski’s afspoelen en vooral eet in de McDonalds zodat hij de gratis wifi kan gebruiken … Hij moet duidelijk nog wat aan zijn verkooppraatje werken 😀 Gelukkig had hij in de namiddag een kajaktrip gepland want ik voelde dat hij toch wel een beetje op zijn tenen was getrapt.

Het tweede gedeelte van de wandeling was voor mij de lastigste: er waren drie grote heuvels tussen mijzelf en mijn eindbestemming en nu was ik maar wat blij dat ik op mijn eentje was, zoveel pauzes dat ik genomen heb 😀 Het grote voordeel van een slechte conditie is dat je dan lekker van het uitzicht kunt genieten en nog wat foto’s kunt nemen 😉

blog y blog v blog x

Na veel zweten ben ik dan eindelijk op het strand geraakt waar ik opgepikt wordt door een watertaxi.

overzicht van mijn wandeling
overzicht van mijn wandeling

Voor we terug uit het park varen stoppen we eerst nog eens aan de Split Rock

The Split Rock (echte originele naamgevers die Kiwi's)
The Split Rock (echte originele naamgevers die Kiwi’s)

en hebben we wat gelachen met toeristen die denken dat ze hier kleine pinguïns kunnen zien. Er zijn hier wel vogels die eruit zien zoals pinguïns, vooral als ze in het water zwemmen, maar de grote weggever is dat je nooit een echte pinguïn in de bomen zal terugvinden 😀

De vogel "pinguïns"
De vogel “pinguïns”

Maar het grappigste verhaal dat ik vandaag gehoord heb is dat de rangers hier de conservatie plannen voor het park zeer serieus nemen. Zo serieus zelfs dat ze in helikopters over het park vliegen om met geweren vergif in de bomen te schieten die niet uit Nieuw Zeeland komen. Gekke kerels die Kiwi’s 😀

Om te eindigen nog wat foto’s van Nelson, de stad waar je het midden van Nieuw Zeeland kunt vinden:

blog blog d blog a blog c

 

One thought on “Nelson & The Abel Tasman 2”

Leave a Reply

