Nieuw Zeeland – update

Zoals sommigen onder jullie misschien al opgemerkt hebben, kom ik een “klein” beetje achter met mijn blog tov de realiteit. Ik heb al veel meer gedaan, dan waar ik over geschreven heb. De reden hiervoor is een tekort aan tijd. Ik hoor jullie al denken, je bent op reis, je hebt alle tijd van de wereld … wel dat dacht ik ook voor ik vertrok. Nu weet ik natuurlijk beter. Vaak verloopt de dag zo: ik sta op, ontbijt, maak mijn picknick voor ’s middags en ben weg voor de rest van de dag ofwel op een zelfgeorganiseerde activiteit of met een tour. Als ik dan in de late namiddag terug ben moet ik nog mijn boodschappen doen (als je steeds rondtrekt leer je al snel dat je elke dag je boodschappen moet doen en niet teveel op voorhand mag kopen), koken en afwassen. Dit betekent dat mijn dag vaak pas om 8 of 9 uur ’s avonds ten einde is. Dan moet ik nog mijn volgende traject plannen (een bus vinden, een goed hostel selecteren, activiteiten bekijken) wat ook weer veel tijd in beslag neemt en vaak wordt er de rest van de avond gebabbeld met kamergenoten of andere reizigers in de lounge (ik kan ze moeilijk negeren 😉 ). Dus kortom gezegd, ik heb enkel tijd als het slecht weer is of als ik een rustdag heb. Ach, ik weet het,  ik heb zo’n lastig leven 😀

En dat is dus mijn excuus waarom ik zo ver achter sta met mijn blog. De enige reden dat ik nu een inhaalbeweging kan doen is omdat het regenseizoen hier blijkbaar begonnen is en ook omdat ik na bijna 2 maanden elke dag wandelen, het nu wel een beetje beu ben 😉

Nu without further ado, een overzicht van de plaatsen die ik al bezocht heb in Nieuw Zeeland:

IMG_3887 (2)

The North Island

10 – 14 februari: Auckland

Auckland, Rangitoto Island

14 – 18 februari: Rotorua

Hobbiton, Een ochtend in de bomen, Mitai Moari Village, Rotorua

18 – 20 februari: Taupo

Taupo, een stad vol kunst, Maori Carving en hot pools

20 – 22 februari: Napier

Art Deco stad

22 – 23 februari: Wellington

IMG_3888 (2)

The South Island

23 – 25 februari: Picton

Op naar het Zuiden!

25 februari – 2 maart: Nelson

Nelson & The Abel Tasman (1), Nelson & The Abel Tasman (2)

2 – 5 maart: Greymouth

Greymouth and the Pancake Rocks

5 – 7 maart: Franz Josef

Franz Josef

7 – 9 maart: Fox Glacier

A glacier and a lake

9 – 11 maart: Wanaka

Glorious Wanaka

11 – 15 maart: Queenstown

Queenstown & LOTR

15 – 18 maart: Te Anau en Milford Sound

18 – 20 maart: Invercargill

20 – 26 maart: Stewart Island

26 – 27 maart: Invercargill

27 – 29 maart: Dunedin

29 – 30 maart: Christchurch

30 maart – 2 april: Lake Tekapo

2 april – 5 april: Christchurch

5 – 8 april: Kaikoura

IMG_3887 (2)

Back to the North

8 – 11 april: Wellington

11 – 14 april: Turangi

14 – 21 april: Auckland

21 april – 24 april: Hahei

24 april – 29 april: Paihia

29 april – 1 mei: Auckland

1 mei – 3 mei: Waitomo

3 mei – 7 mei: Auckland

Ik beloof plechtig deze post regelmatig te updaten.

2 thoughts on “Nieuw Zeeland – update”

  1. Hoy Evelyne,

    Ja, tijdgebrek op vakantie!…wie had dat gedacht? Maar toch komt dat bekend voor. Als wij een grote reis maken, neem ik mezelf ook altijd voor om een dagboek bij te houden. En inderdaad ,int begin lukt het om elke dag n verslag te maken. Maar dan wordt het moeilijker. Dan al eens te moe… en voor je het weet ben je een hele week in retard! De laatste keer heb ik er zelfs volledig de brui aan gegeven.
    Denk maar dat je vooral moet genieten van het moment zelf.

    Heel veel groetjes uit Kachtem en tot de volgende keer,

    Martine

    Like

    1. Hoi Martine,

      Ik was eerlijk gezegd al vanaf dag 1 achter, ik steek de schuld op de jetlag 😉 En ik wou inderdaad van het moment genieten, gelukkig maar want zo heb ik er een goeie vriendin aan over gehouden uit die eerste week in Nieuw Zeeland 🙂

      Bedankt en tot de volgende 😀
      En geniet van je verlengd weekend!

      Evelyne

      Like

Leave a Reply

