Auckland

Land of earth, water and fire
Land of earth, water and fire

Eindelijk geland in Auckland International waar de douane gelukkig niet zo streng was als ik verwacht/gevreesd had: zolang je alles vermeldt mag je doorlopen of dat nu een hele zak medicatie is of nog twee resterende dinokoekjes in hun verpakking 😉

Vanuit de luchthaven ben ik met de Airbus shuttle richting centrum gegaan en ben ik natuurlijk veel te vroeg uitgestapt. Met een rugzak van 12 kilo op de rug en nog een 6 kilo zware dagrugzak en niet te vergeten mijn Tamaris handtas (waarschijnlijk nog eens 2 kilo) in de armen, was ik plots niet zo blij meer dat het zonnetje zo mooi scheen.

Gelukkig was ik niet té ver van de YHA uitgestapt en kon ik met de hulp van enkele vriendelijke Kiwi’s mijn jeugdherberg snel vinden.
Na het inchecken ben ik het centrum gaan verkennen of beter gezegd de nabijgelegen winkelstraat Queenstreet. Zo’n straat hebben we niet in België! Niet alleen de lengte is indrukwekkend, maar het gaat ook zo steil omhoog dat je gemakkelijk je workout kan laten overlappen met je shoppen.  Iets wat de stad blijkbaar ook heeft erkend want om de zoveel meter kun je een bank vinden om uit te blazen.

Ik geloof dat het moeilijkste van deze eerste dag het vinden van een supermarkt was. (Mijn bed negeren kwam op de tweede plaats.) Als ik wat meer geduld had gehad en eerst de tijd genomen had om het mededelingsbord in de jeugdherberg te lezen, dan zou ik het stadsplannetje met de aanduiding van de Countdown (een beetje zoals de Delhaize) meteen gezien hebben en de volgende dag niet zoveel tijd (2 uur) verloren hebben om vlees te vinden. Want slagers en bakkers zoals we die thuis kennen hebben ze hier niet. Met een beetje geluk vind je er in de kleinere steden, maar tot nu toe heb ik enkel nog maar bakkers gevonden (ze hebben hier wel echt lekker vers brood, … en taart en muffins :D).

Dinsdag heb ik, naast het zoeken van mijn avondeten, mij vooral bezig gehouden met het plannen van mijn route en mocht ik meteen mijn reisflexibiliteit tonen. Ik was namelijk van plan na Auckland naar Coromandel te gaan, dan naar Rotorua, Gisborne en Napier. Jammer genoeg zat de bus naar Coromandel voor de komende dagen vol en heb ik dan maar geboekt voor Rotorua. Dit was echter een geluk bij een ongeluk want zo kwamen mijn reisplannen ongeveer overeen met die van Julia, mijn kamergenote. Zij is hier al reeds 3 maanden en van plan om het Noord Eiland met de wagen te verkennen. Dus heb ik mijn reisplannen veranderd met als nieuwe route: Rotorua, Taupo en Napier met de afspraak om de laatste dag in Rotorua en de laatste twee steden samen met Julia te doen.

Natuurlijk heb ik niet alleen boodschappen gedaan en plannen gemaakt terwijl ik in Auckland was. Ik heb ook een daguitstap gedaan naar het nabijgelegen eiland Rangitoto (maar meer hierover in een andere post) en ik ben naar de beroemde Skytower geweest.

Skytower
Skytower

Je kunt er gewoon van het panorama genieten,

Auckland bridge
Auckland bridge
Auckland view
Auckland view
Mount Eden
Mount Eden

maar ook naar beneden springen (de Skyjump)

Skyjump
Skyjump

of zelfs langs de buitenkant wandelen ( de Skywalk).

Skywalk
De Skywalk, dit durf ik ook !
Skywalk 2
Of toch niet … 😀

De eerste dagen in Nieuw Zeeland zijn werkelijk gevlogen! Dit is dan ook meteen mijn excuus voor de trage updates 😀

Tot later!

7 thoughts on “Auckland”

  1. Aahh, toch nog een update. We dachten al dat je ofwel verloren gelopen was in Nieuw-Zeeland ofwel dat er totaal niets te beleven was. 😉
    Nu is het terug spannend wachten tot de volgende update. Hier niets speciaals te melden.
    Amuseer je nog!
    Christophe en de rest van Van Marcke.

    Like

  2. Ela daar
    Zie dat je het goed stelt!
    Zend ook eens pics door van je reisgenoten he zo krijgen we er dan een beeld van hoe en met wie je reist! Of eens een jeugdhotel hebbil nog noooooit in hetcecht gezien!

    Like

    1. Dag Pascal,

      Van de mensen die ik tegenkom, verwijs ik naar Facebook, maar ik dacht om anders enkele foto’s te nemen (als ik eraan denk) van de binnen- en buitenkant van de hostels en er een post van te maken. Klinkt dat goed?

      Like

Leave a Reply

